2. Wat moet ik doen indien mijn EID-viewer niet werkt?
Indien de aanmeldingsprocedure niet lukt, dan raden wij u aan om de eID viewer te raadplegen.
Wat heeft u nodig?
- Uw eID;
- Een eID-kaartlezer; en
- eID Viewer-software. Indien de 'eID Viewer'-software nog niet op uw computer geïnstalleerd is, dan kan u deze downloaden en installeren via de volgende website: https://eid.belgium.be/nl
Eens u over de kaartlezer en bijhorende 'eID Viewer'-software beschikt, dan dient u de volgende stappen te ondernemen:
- Houd uw kaartlezer en identiteitskaart bij de hand.
- Steek uw identiteitskaart in uw kaartlezer.
- Start eID Viewer op via de snelkoppeling op uw bureaublad of via het startmenu. Indien dit niet lukt, dan vindt u hier meer informatie: https://eid.belgium.be/nl/faq/hoe-open-ik-de-eid-viewer#7129.
- Eens het programma opgestart is, gaat u naar het tabblad 'Certificates' (=certificaten).
- Selecter vervolgens één voor één de certificaten en klik nadien op 'validate now' (of 'Nu valideren').
- Vervolgens kan u opnieuw de aanmeldingsprocedure doorlopen.
Indien dit het probleem niet verhelpt, neem dan contact op met de FOD Beleid en Ondersteuning.
Category: